Mesafeli Satış Sözleşmesi
MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1- TARAFLAR
1.1- SATICI
Unvanı : Sersim İç ve Dış Ticaret A.Ş. (Kısaca "Sersim" olarak anılacaktır)
Adresi : Oruçreis Mahallesi Tekstilkent Caddesi B Blok No: 12A / 63 ESENLER / İSTANBUL
Telefon : +90 (212) 438 26 38
Çağrı Merkezi No : 0850 225 03 52
Mersis No : 0770-0417-1430-0026
E-Mail : eticaret@usto.com.tr
1.2- ALICI
Adı / Soyadı / Unvanı :…………………………..(Kısaca "Müşteri" olarak anılacaktır.)
Adresi :
Telefon :
E-Mail :
2- SÖZLEŞMENİN KONUSU
Sersim’in internet sitesi (http://www.usto.com.tr)'de "Müşteri" tarafından elektronik ortamda aşağıda 3. maddede özellikleri ve fiyatı belirtilen sözleşme konusu ürünün / ürünlerin satışı ve yurt içinde teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve bu kanuna dayanılarak hazırlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri uyarınca tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi bu sözleşmenin konusunu oluşturmaktadır.
3- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜNE AİT BİLGİLER
Ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, rengi, vergiler dahil satış bedeli (adet x birim fiyat olarak) belirtildiği gibidir; ……………………..
Ödeme Şekli :
Teslimat Adresi :
Teslim Edilecek Kişi :
Teslim Edilecek 2. Kişi :
Fatura Adresi :
Kargo Ücreti :
4- ÖDEME ŞEKLİ
4.1. Satım sözleşmesine konu ürünün teslimatının gerçekleşebilmesi için, elektronik ortamda akdedilen işbu sözleşmenin Müşteri tarafından yine elektronik ortamda teyit işleminin gerçekleştirilmiş olması ve bedelinin Müşteri’nin tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, Sersim’in ürünün teslimi yükümlülüğü gündeme gelmez.
4.2. Ödemenin kredi kartı vb. ile harcama belgesi düzenlenmeksizin yapıldığı durumlarda, kartın bir başkası tarafından hukuka aykırı şekilde kullanılması hâlinde; 23/2/2006 tarihli 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu ve 10/3/2007 tarihli ve 26458 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Banka Kartları ve Kredi Kartları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre işlem yapılır. Ürünün tesliminden sonra Müşteri’ye ait kredi kartının Müşteri’nin kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini Sersim’e ödememesi halinde, Müşteri’nin kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün bedelini Sersim’in talebinden itibaren 3 (üç) gün içinde Sersim’e ödemesi veya ürünün en geç 3 gün içinde Sersim’e veya Sersim’in ilgili bayisine gönderilmesi zorunludur. Bu takdirde nakliye giderleri Müşteri’ye aittir.
4.3. Vadeli satışların sadece Bankalara ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle, Müşteri, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit eder. Bu sebeple, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince taksitlendirme işlemlerine ilişkin faiz ve gecikme faizi ile hususlarda Müşteri ile Müşteri’nin kredi kartına ait Banka arasındaki “Kredi Kartı Sözleşmesi” hükümleri uygulanır.
4.4. Müşterinin işbu sözleşmenin 6. Maddesi kapsamında cayma hakkını kullanarak bedel iadesi talep etmesi durumunda, siparişe konu olan ürünün çeşitli sebeplerle stokta olmaması veya Hakem veya mahkeme kararları ile Müşteri’ye bedel iadesine karar verilen durumlarda, satışın kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılması halinde, kredi kartına iade prosedürü şu şekilde uygulanacaktır:
1. Sersim, ilgili bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde öder. Kredi kartı ile elektronik ortamda alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda Sersim, Müşteri’ye nakit para ile ödeme yapamaz.
2. Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların Müşteri’nin kredi kartına iadesi Banka tarafından gerçekleştirilir.
3. İade edilen ürün bedeli yine taksitli olarak Müşteri’nin ilgili hesabına aktarılır. Dolayısıyla Müşteri, satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa; satışın başlangıçta Banka ve Müşteri tarafından belirlenen taksitleri bittikten sonra, satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit sayısı kadar ay daha, yine satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit meblağlarında aylık olarak Müşterinin banka hesabına iade (mahsup) edilir.
4. Kredi kartına Sersim tarafından gerçekleştirilen iade işlemi, banka tarafından Müşteri’nin hesabına yansıtılır.
4.5. Müşteri, internet sitesi üzerinden ürün veya hizmet satın alması halinde iadeye ilişkin açıklanan prosedürün uygulanacağını kabul ve taahhüt eder.
4.6. Müşteri’nin sipariş vermek için kullandığı işbu internet sitesinin kullanılması veya internet sitesine üye olunması nedeniyle, Müşteri’ye başkaca bir maliyet yansıtılmaz.
4.7. Kargo/nakliye ücreti 0,00. TL olup, bu tutarı sipariş toplam tutarına eklenmekte ve ALICI tarafından ödenmektedir. Nakliye ve montaj hizmetleri ürün bedeline dahil değildir.
4.8. Söz konusu ürün bedeli; satıcı adına, “…...” tarafından tahsil edilmekte olup Alıcı; malın / hizmetin bedelini …..’ye ödemekle, ürün bedelini satıcıya ödemiş sayılır. Bununla birlikte Sersim’in bir bayisi tarafından teslimat veya montaj gibi süreçlerin daha hızlı işlemesi amacıyla, Müşteri’nin teslimat adresine yakın olması veya ürün tedariği gibi sebeplerle ürünün Sersim’in bayisi aracılığıyla Müşteri’ye teslim edilmesi gündeme gelebilir. Bu durumda fatura Sersim’in bayisi tarafından Müşteri adına düzenlenerek ürün ile birlikte Müşteri’ye teslim edilir. Fatura bayi tarafından düzenlense de Müşteri’nin internet sitesi üzerinden Sersim’e yaptığı ödeme hukuken geçerlidir. Söz konusu faturaya istinaden Müşteri’nin ayrıca bir ödeme yapmasına gerek yoktur. Müşteri bu işleyişe peşinen muvafakat ettiğini kabul ve beyan eder.
5- TESLİMAT
5.1. Teslimat, Sersim tarafından kargo aracılığı ile ve / veya Sersim’in tayin ettiği Yetkili Servisi yahut bayisi aracılığı ile yukarıda Müşteri tarafından belirtilen teslimat adresine yapılır.
5.2. Ürünün kargoya teslimi, siparişin Sersim tarafından onaylanmasından itibaren 7 iş günü içinde yapılır. Resmî tatiller ve dini/milli bayram günleri bu süreden sayılmaz. Teslimat sırasında Müşteri ürün paketini ve ürünü muayene ettikten sonra teslim tutanağını imzalar. Müşteri veya Müşteri adına hareket eden kişi, bu teslim tutanağını imzalamakla, ürünü tam, eksiksiz ve hasarsız olarak teslim aldığını beyan etmiş olur.
5.3. Fiyat dahil işbu sözleşme kapsamında Sersim tarafından sunulan ürün ve teslimata ilişkin özelliklerin geçerliliği, sipariş tarihinden itibaren 30 gün süre ile sınırlıdır.
5.4. Müşteri, teslim edilecek adres ve kişi olarak kendisinden başka bir kişi veya kuruluşu göstermiş ise bu kişi veya kuruluşun teslimatı herhangi bir sebeple kabul etmemesinden Sersim sorumlu tutulamaz. Teslimat anında Müşteri’nin veya Müşteri tarafından teslim almaya yetkili olduğu belirtilen kişinin teslimat adresinde bulunmaması durumunda nakliye firması ve/veya Sersim müşteri yetkilisi Müşteri ile iletişimin kurulmasını sağlar. Bu iletişim sonucunda Müşteri adresine, Müşteri’den kaynaklı olarak teslimat gerçekleştirilememesi durumunda Sersim’in edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olduğu kabul edilir. Bu nedenle, Müşteri’den kaynaklı olarak ikinci kere teslimatın yapılamaması durumunda; kargonun kargo şirketinde beklemiş olmasından dolayı ve Müşteri’nin ürünü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar Müşteri’ye aittir.
5.5. Mal veya hizmetin tüm vergiler dahil toplam fiyatı, niteliği itibariyle önceden hesaplanamıyorsa fiyatın ne şekilde hesaplanacağına dair yöntem ve usul, varsa tüm nakliye, teslim, montaj ve benzeri ek masraflar ile bunların önceden hesaplanamaması halinde ek masraflar gündeme gelebilir.
6- CAYMA HAKKI
6.1. Müşteri, işbu sözleşme konusu ürünün veya ürünlerin kendisine veya gösterdiği adresteki kişiye tesliminden itibaren 14 (on dört) gün içinde ürünü kullanmadan, montaj yaptırmadan, tahrip etmeden/ bozmadan satın almaktan vazgeçerek teslim aldığı şekli ile iade etme hakkına sahiptir. Bu süre, malın teslimine ilişkin sözleşmelerde, tüketicinin malı teslim aldığı günden itibaren, diğer sözleşmelerde ise sözleşmenin akdedildiği günden itibaren işlemeye başlar. Cayma hakkının kullanıldığına dair irade beyanının bu süre içinde yazılı olarak veya bu başlık altında yer alan 3. maddede belirtilen yöntemler ile Sersim’e yönlendirilmiş olması yeterlidir.
6.2. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise Müşteri’nin veya Müşteri tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Müşteri, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
6.3. Müşteri cayma hakkını kullanmak isterse, cayma süresi içerisinde internet sitesinde yer alan “İptal / İade İşlemleri” sekmesinden, siparişinden caydığına dair beyan formunu tam ve eksiksiz bir şekilde doldurmalıdır. Cayma hakkının kullanılması için süresi içinde Müşteri Temsilcilerimize; 0850 225 03 52 iletişim merkezi ve WhatsApp numarasından ya da Destek uygulamasından veya “eticaret@usto.com.tr” e-mail adresinden ulaşabilirsiniz. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde Sersim’in faks veya e-mail ile bildirimde bulunulması ve ürünün 6502 sayılı Kanun’un 48. maddesi hükmü uyarınca mutat kullanımını aşar şekilde kullanılmaması şarttır.
6.4. Süresi içinde yapılan cayma beyanından sonra,
1. Montaj gerektirmeyen ürünler için aşağıda adrese anlaşmalı kargo firması ve sözleşme numarası ile 1-10 iş günü içinde gönderilmelidir.
Şirket Unvanı…………………
Ürün İade Merkezi
Adres:
2. Montaj gerektiren ürünler için, ürün Çağrı Merkezinin yönlendirdiği Yetkili Servis tarafından 1-10 gün içinde teslim alınır.
6.5. Sersim, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç 15 (on beş) gün içerisinde almış olduğu toplam bedeli ve Müşteri’yi borç altına sokan her türlü belgeyi Müşteri’ye hiçbir masraf yüklemeksizin iade eder.
6.6. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen ürünlerde, Müşteri’nin veya Müşteri tarafından belirlenen üçüncü kişinin son ürünü teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan ürünlerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün, esas alınır.
6.7. Müşteri, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
6.8. Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan ürünlerden; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmaması halinde cayma hakkı kullanılamaz. Ayrıca niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler (ürünün arızalı veya ayıplı çıkması halleri dışında, açıldıktan sonra sağlık açısından tehlike arz edebilen ürünler örnek olarak kullanım esnasında vücut ile birebir temas gerektiren ürünler), tek kullanımlık ürünler, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünler için cayma hakkı kullanılamaz.
6.9. Her türlü bilgisayar yazılım ve programları, DVD, VCD, CD v.b. üzerine ses ve görüntü kaydedilen ürünler, piller, sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit v.b) ve cayma hakkının kullanılması ise ürünün ambalajının hiç açılmamış, bozulmamış olması şartına bağlıdır.
6.10. Cayma hakkının kullanılması kapsamında iade, ürünün içinden çıkan tüm dokuman ve tüm aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak yapılmalıdır. Orijinal kutusu/ambalajı bozulmuş tekrar satılabilirlik özelliğini kaybetmiş, monte edilmiş / kurulmuş, başka bir müşteri tarafından satın alınamayacak durumda olan ürünlerin iadesi kabul edilmez. Bu şekilde gönderilen ürünler Sersim tarafından kabul edilmeyecek ve bedel iadesi yapılmayacaktır.
6.11. Müşteri, ilgili Yönetmeliğin 15. maddesinde sayılan sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
6.12. Cayma hakkı kapsamında bedel iadesi işlemlerinin yapılabilmesi için 3. kişiye veya Müşteri’ye teslim edilen ürünün Sersim’in görevlendirdiği yetkili servis tarafından; kullanılıp – kullanılmadığı, ambalajının bozulup bozulmadığı, v.b. durumunun kontrol edilip bir tutanak ile teslim alınması ve bu tutanak ile Vergi Usul Kanunu genel tebliği uyarınca Müşteri’ye gönderilmiş olan iade bölümü bulunan faturada ilgili bölümlerin eksiksiz olarak doldurulması ve imzalandıktan sonra fatura aslının ürün ile birlikte iadesi zorunludur. Bu belgelerin ulaşmasını takip eden 10 (on) gün içinde ürün bedeli Müşteri’ye iade edilir. Fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade edilemez.
6.13. Yasadan kaynaklanan cayma hakkının kullanılması nedeni ile iade edilen ürünün kargo bedeli Sersim tarafından karşılanır.
6.14. Kredili satışlarda cayma bildiriminin Müşteri tarafından kredi verene de yazılı olarak iletilmesi gerekir. Müşteri, süresi içinde satıştan caydığı hallerde ürünü, kendisine teslim edildiği andaki durumu ile aynen geri iade etmekle ve kullanım söz konusu ise kullanma dolayısıyla malın ticari değerindeki kaybı tazminle yükümlüdür.
6.15. Sersim’in cayma hakkı konusunda Müşteri’yi bilgilendirmemesi halinde, Müşteri cayma hakkını kullanmak için 14 (on dört) günlük süreyle bağlı değildir. Ancak her hâlükârda bu süre cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer.
7- GENEL HÜKÜMLER
7.1. Müşteri, Sersim’e ait internet sitesinde işbu sözleşme konusu ürün ve/veya ürünlerin temel nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat ve Yönetmeliğin 5. maddesi kapsamındaki tüm ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini açıkça beyan eder.
7.2. Müşteri, Sersim tarafından tutulan kayıtların hukuken geçerli olduğunu, Sersim ile arasında çıkacak her türlü ihtilafta Sersim’in her türlü kayıt, belge, yazışma, görüşme ve defterleri ile her türlü bilgisayar ve ses kayıtlarının, mikrofilm ve mikrofişlerinin delil teşkil edeceğini ve bağlayıcı olacağını, bu maddenin bir delil sözleşmesi olduğunu kabul eder.
7.3. Tarafların işbu sözleşmeden kaynaklarından edimlerini yerine getirmemesi durumunda Türk Borçlar Kanunu'nun 123-125. maddesinde yer alan gecikme hükümleri uygulanır. Gecikme durumlarında, herhangi bir tarafın edimlerini süresi içinde haklı bir sebebi olmaksızın yerine getirmemesi durumunda diğer taraf söz konusu edimin yerine getirilmesi için edimini yerine getirmeyen tarafa 7 (yedi) günlük süre verir. Bu süre zarfında da yerine getirilmesi durumunda alacaklı edimin ifasını talep etmek suretiyle malın teslimini, ve/veya sözleşmenin feshini ve bedelin iadesini talep etme hakkına sahiptir.
7.4. Yönetmeliğin 16/4. maddesi gereğince Sersim, sipariş konusu mal veya hizmetin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde, sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremiyorsa, bu durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Müşteri’ye bildirmeyi taahhüt eder. Bu durumda Sersim, sözleşmeyi derhal fesih etme hakkına haiz olup, Müşteri’nin sipariş verdiği ürün için ödediği bedeli veya varsa onu borç altına sokan tüm belgeleri en geç 10 (on) gün içinde iade edeceğini taahhüt eder.
7.5. Bununla birlikte haklı bir nedenle sözleşme konusu mal veya hizmetin tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması halinde Sersim, Yönetmeliğin 16/4. maddesindeki düzenleme doğrultusunda Müşteri’yi açık ve anlaşılabilir bir şekilde bilgilendirerek onayını almak şartıyla benzer kalite ve fiyatta başka bir mal veya hizmet tedarik edip teslim edebilir.
7.6. Müşteri, …………………. internet sitesinde satışı yapılan ürüne ait 3. maddede belirtilen temel özellikleri, tüm vergiler dahil satış fiyatı, ödeme şekli ve teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu, anladığını ve elektronik ortamda satın alma işlemine ilişkin gerekli yasal teyidi verdiğini beyan ve kabul eder.
7.7. Müşteri işbu sözleşme konusu ürüne ilişkin teslimatın süresinde ve doğru bir şekilde yapılması için ödeme işlemlerini internet sitesinde verilen bilgilere göre gerçekleştirmesi ve teslimata ilişkin adres ve kişi bilgilerini doğru ve eksiksiz doldurması gerektiğini beyan ve kabul eder.
7.8. Müşterinin satın aldığı sözleşme konusu ürün/ürünler, ürün bedelinin eksiksiz ödenmiş olması kaydıyla, müşterinin teslimatın yapılmasını istediği adrese sipariş onayından itibaren, montaj gerektirmeyen ürünler için 1-5 iş günü içinde, montaj gerektiren ürünler için 1-10 iş günü içinde ve en geç 30 (otuz) günlük yasal süreyi aşmamak kaydıyla, teslim yapılacak adresteki kişiye gönderilir, kargolanır.
7.9. Müşteri veya ürünü almaya yetkili kılınmış kişi, sözleşme konusu ürünü teslim sırasında muayene ettiğini, dijital veya fiziki şekilde imzalamış olduğu teslim tesellüm belgesi çerçevesinde ürünü eksiksiz ve kusursuz teslim aldığını kabul ve beyan eder.
7.10. Sersim, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun olmasından sorumludur. Sersim, varsa ürüne ilişkin garanti belgeleri ve kullanım kılavuzlarını ürünün teslimatı esnasında ilgili kişiye teslim eder.
7.11. Sersim hava muhalefeti, resmi tatil, genel grev, ulaşımın kesilmesi gibi mücbir sebeplerle ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere sözleşme konusu ürünün tesliminin taahhüt edilen süre içinde imkansızlaşması sonucu yükümlülüklerini yerine getiremiyorsa, bu durumu Müşteri’ye bildirmek zorundadır. Bu takdirde teslim süresi içinde Müşteri dilerse mücbir sebebin ortadan kalkmasını bekleyebilir. Alternatif olarak Müşteri siparişine konu ürünü ile benzer kalite ve fiyatta başka bir ürünü talep edebilir veya ödemiş olduğu bedelin tam iadesini isteyebilir. Sersim, Müşteri’nin bedel iadesi talep etmesi halinde sipariş bedelini 15 gün içinde Müşteri’nin ödemeyi yaptığı bankaya iade eder.
7.12. Sersim, internet sitesinde ürünlere, ürün özelliklerine ve stok durumuna ilişkin teknik nedenlerden kaynaklanabilecek hatalardan sorumlu değildir.
7.13. Bu sözleşmede hüküm olmadığı hallerde 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve bu kanuna dayanılarak hazırlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
7.14. Kampanyalar kapsamında paket olarak satılan ürünler, kampanya özelinde avantajlı fiyatlarla satıldığından cayma, iade ve iptal hakları ancak paketin tamamı için kullanılabilir.
7.15. Bir başka ürünün üzerine, bitişiğine, altına veya iki üründen birini veya ikisinin birden kullanım ömrünü kullanma kılavuzunda belirtilen koşullara aykırı montaj edilmesinin talep olması halinde bu hususa ilişkin teslim tutanağına ayrıca imza gerekmektedir.
7.16. Güven Damgası, sadece ilgili Tebliğ uyarınca Güven Damgası Sağlayıcısı tarafından incelemesi, takibi ve kontrolü sağlanan mevzuata uygunluk kriterlerinin varlığına delalet eder. Bunun haricinde Güven Damgası Sağlayıcısı, hiçbir suretle taraflar arasındaki sözleşmenin garantörü ya da taahhüt edeni olarak anlaşılamayacağı gibi, E-ticaret sitesinde bulunan mal ya da hizmetlerin ayıptan ari vasıflarının ve eksiksiz temin ve tesliminin kefili de değildir. Ayrıca Güven Damgası Sağlayıcısı malın teslim edilmemesi, geç teslim edilmesi ya da taahhüt edilen niteliklere uygun olarak teslim edilmemesi hallerinden hukuken hiçbir surette sorumlu tutulamaz.
8- İHTİLAFLARIN HALLİ
8.1. İşbu sözleşmede belirtilen bilgiler kullanılan uzaktan iletişim araçlarına uygun olarak ve iyiniyet ilkeleri çerçevesinde ergin olmayanlar ile ayırtım gücünden yoksun veya kısıtlı erginleri koruyacak şekilde ticari amaçlarla verilmektedir.
8.2. Müşteri, şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, Bakanlıkça her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde Müşteri’nin mal veya hizmeti satın aldığı veya kendi ikametgâhının bulunduğu yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir.
8.3. Belirlenen parasal sınırın altında kalan uyuşmazlıklarda Tüketici Hakem Heyeti’nin vereceği kararlar tarafları bağlar ve İcra ve İflas Kanunu’nun ilamların yerine getirilmesi hakkındaki hükümlerine göre yerine getirilir. Parasal sınırın üzerinde kalan uyuşmazlıklarda ise hakem heyetlerine başvuru yapılamaz.
9- YÜRÜRLÜK
İşbu sözleşme taraflar arasında, sipariş tarihinde elektronik olarak onaylanmak suretiyle akdedilmiştir. "Müşteri" gerek sipariş verilmeden önce internet sitesinde gerekse de sipariş verildikten sonra iş bu sözleşmeyi okuduğunu, anladığını ve içerdiği tüm bilgi ve koşulları kabul ettiğini kabul, beyan ve taahhüt etmiştir.